Skip to content

Rask SEO-Suksess for Mcminn

På kun få måneder har vi gått fra å være usynlige i søkeresultatene til å dominere første side på Google, med flere rangeringer innen topp 10. Her er en dypdykk i hvordan vi oppnådde dette og hva det betyr for vårt brand.

Som nystartet byrå er vi avhengige av å ta vår egen medisin, så vår Mcminns første kunde, ble Mcminn. Noen av de viktige søkeordene for Mcminn, er "vekstmarkedsføring" og "vekstbyrå". Det er hard konkurranse fra flere dyktige konkurrenter, men vi er sikre på at vi kan utkonkurrere hele lurven. Her er hvordan vi integrerte vår SEO-strategi med vår bredere markedsføringstilnærming for å oppnå eksepsjonelle resultater.

Integrert Tilnærming til Vekst

Suksess i SEO kommer ikke over natten. Suksess i SEO krever mer enn tilfeldige tiltak; det krever en strategisk integrert tilnærming. I august 2023 satte vi oss ned for å revidere vår markedsføringsstrategi med et klart mål for øye: Forbedre vår organisk synlighet på nøkkelord som direkte relaterer til vår kjernevirksomhet. Her er hvordan vi tilnærmet oss dette:

Kjernen i Vår SEO-Strategi

Som kunde av oss selv, så var det viktig for oss å benytte samme metode, som vi ville benyttet for våre kunder. Det betyr at vi jobber etter vekstmodellen. Det betyr at vi gjør revisjon, utarbeider en vekstplan basert på funn fra revisjonen, implementerer denne, for så å jobbe kontinuerlige med vekst og optimalisering. 

Revisjon

Ettersom vi ikke hadde noe særlig datagrunnlag fra før av, ettersom vi er et nyoppstartet selskap, så ble det til at vår "baseline" = 0. Det vil vi starter på bar bakke, uten noe sammenligningsgrunnlag. Det gjør det litt vanskelig å se på utviklilng, slik at vi måtte sette kvartalsvise referansepunkter for estimering av progresjon. 

Vekstplan

Basert på Revisjonen, så er det utarbeidet en plan om hvilke søkeord, emner, målgrupper, geografiske lokasjoner som er viktig for Mcminn. Det ble utarbeidet enkle KPIer for monitoriering av progresjon. Tiltak og kampanjer er blitt utarbeidet, med tilhørende deadlines. 

Implementering

Implementeringsfasen handler stort sett om å gjøre det mulig for å gjennomføre vekstplanen, så her måtte vi sørge for at vi hadde måling og sporing på plass, samt de programmer og verktøy vi trenger.

Vekst og optimalisering

Da alt var på plass for å starte arbeidet med vekst og optimalisering, så er det viktig å bemerke at denne fasen, starter noe tidligere og går parallelt med andre faser, for å komme tidlig ut med enkelte tiltak og aktiviteter. Dette for å være mest mulig fleksibel og rask med å være på banen for å skape vekst. 

Arbeidsfordeling

Det er selvsagt at når man starter et vekstbyrå så innebærer det store mengder timer for å utvikle, forbedre og formidle. Vi fikk kjenne på hvor mye arbeid som må legges igjen i starten og har registrert at det investeres mye tid i begynnelsen av et vekstprosjekt.

Resultatene

Resultatene taler for seg. I løpet av denne perioden så vi ikke bare en betydelig forbedring i vår rangering på "vekstmarkedsføring", men også en økning i organisk trafikk og, viktigst av alt, kvaliteten på denne trafikken. Flere besøkende ble konvertert til leads, takket være målrettet innhold som møtte deres spesifikke behov. 

På søkeordet "vekstmarkedsføring"

Plassering nr 2 og 6

På søkeordet "vekstbyrå"

Plassering nr 5 og 12

Hva Betyr Dette for McMinn?

Denne suksessen styrker vår posisjon som en tankeleder innen vekstmarkedsføring og håper dette vil vise til at vi kan ta vår egen medisin og ikke bare distribuere den til våre kunder. 

Vi i McMinn er begeistret over resultatene så langt og ser frem til å bygge videre på denne suksessen. 

Ønsker du også vekst for din bedrift? Ta kontakt!

Kommentarer