Skip to content

Flere
gjennom trakten.

Konverteringsoptimalisering fokuserer på å maksimere antallet besøkende som utfører ønsket handling på nettstedet ditt, hvor kontinuerlig analyse og forbedring er nøkkelen til suksess.

Ønsker du å forvandle mer trafikk til faktiske kunder? Ta kontakt!

Hva er konverterings-optimalisering?

Konverteringsoptimalisering er en prosess der man bruker analytisk data til å forbedre nettsidens konverteringsrate. Alt fra brukeropplevelse til innholdstilpasning måles og finjusteres for å sikre at flere besøkende utfører ønskede handlinger på siden.

I stedet for å anta hva som fungerer, støtter konverteringsoptimalisering seg på A/B-testing og brukeratferdsanalyse for å ta velinformerte beslutninger. Ved å fokusere på konkrete konverteringsmål som salg, påmeldinger eller nedlastinger, investerer du i reelle og målbare resultater, ikke bare flaks.

 

HVORFOR VELGE KONVERTERINGS-SOPTIMALISERING?

Konverteringsoptimalisering gir deg innsikten og kontrollen som trengs for å maksimere effekten av hver sidevisning. Du kan justere elementer på nettsiden din for å direkte påvirke din forretnings bunnlinje, eliminere usikkerheten og sikre at hver krone brukt på nettstedet ditt arbeider for å konvertere besøkende.

Hva kan en gjøre med konverterings-optimalisering?

mcminn trafikkanalyse

01. BRUKEROPPLEVELSE-DESIGN (UX)

Utforming av nettsider med fokus på brukervennlighet og tilrettelegging for konvertering.

mcminn atferdsanalyse

02. BRUKERTESTING

Samle inn data fra ekte brukere for å forstå hvordan de navigerer og interagerer med nettsiden din.

mcminn conversion rate analysis

03. LANDINGSSIDE-ANALYSE

Optimalisere landingssider for å maksimere konverteringspotensialet.

 

mcminn teknisk analyse

04. A/B- OG MULTIVARIAT-TESTING

Sammenligne forskjellige versjoner av en nettside for å se hvilke elementer som driver konverteringer.

maksimere annonseeffektivitet

05. TILPASNING OG PERSONALISERING

Tilpasse innhold og tilbud basert på brukerdata for å øke relevansen og konverteringen

 

forbedret mobilopplevelse

06. STRATEGISK PLANLEGGING

Utvikle en helhetlig strategi for å øke konverteringsraten på tvers av alle digitale berøringspunkter.

 

VÅRE EKSPERTER

46614418_krister_2
Daglig leder & Seniorrådgiver

Krister Ross

Krister har jobbet med digital optimalisering og markedsføring i ca to tiår og har innehatt posisjoner som leder for både SEO og Analyse -avdelinger i flere av Norge største performance byråer.
I Mcminn jobber han med både analyse, søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering og strategi.

Ta kontakt