Suksess
med performance marketing.
Performance Marketing handler om resultatbasert markedsføring, hvor løpende analyse og optimalisering er viktige elementer for suksess.
Ønsker du bedre kontroll og bedre resultater på din digitale markedsføring? Ta kontakt!
Hva er performance marketing?
Performance Marketing er en datadrevet tilnærming til markedsføring der alt fra kampanjeutforming til budsjettfordeling blir målt og justert for å oppnå best mulig resultater.
I stedet for å kaste penger i luften og håpe at noe fester seg, fokuserer Performance Marketing på konkrete KPIer (nøkkelindikatorer) som salg, leads eller klikk. Kort sagt, du betaler for resultater, ikke for håp og drømmer.
Hvorfor Velge Performance Marketing?
I en verden der alle roper om oppmerksomheten din, er det kritisk å vite hvor hvert eneste krone går. Performance Marketing gir deg den kontrollen. Du kan se nøyaktig hva du får ut av investeringen din og justere i sanntid. Det tar gjettingen ut av ligningen og setter deg i førersetet.
Hva kan en gjøre med performance marketing?
01. Søkemotor-annonsering (SEM)
Betalte annonser i søkemotorer som Google. Du målretter mot spesifikke nøkkelord og betaler per klikk.
02. Søkemotor-optimalisering (SEO)
Teknikker for å forbedre nettsidens synlighet i organiske søk. Dette er en langsiktig investering som betaler seg over tid.
03. Innholds-annonsering
Distribusjon av kvalitetsinnhold for å tiltrekke og konvertere en målgruppe. Tenk bloggposter, e-bøker, og videoer.
04. Affiliate Marketing:
Samarbeid med partnere som markedsfører dine produkter mot en kommisjon per salg eller lead.
05. E-post-markedsføring
Direkte markedsføring gjennom e-poster, ofte for å oppfordre til kjøp eller andre konverteringshandlinger.
06. Sosiale Medier Annonsering
Betalte annonser på plattformer som Facebook, Instagram, og LinkedIn, med målretting basert på demografi, interesser, og mer.
07. Konverterings-optimalisering (CRO)
Teknikker for å forbedre nettsidens evne til å konvertere besøkende til kunder, f.eks. gjennom A/B-testing.
08. Retargeting
Teknikker for å målrette annonser mot brukere som allerede har besøkt nettsiden din, men som ikke har konvertert.
09. Strategi
Strategien er selve grunnplattformen innen performance marketing, som er en planlagt tilnærming til å oppnå konkrete forretningsmål gjennom ulike markedsføringskanaler som er målbare og justerbare.
VÅRE EKSPERTER
Krister Ross
I Mcminn jobber han med både analyse, søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering og strategi.