Skip to content

Digital annonsering

Hva er annonsering?

Annonsering i digitale kanaler hos McMinn innebærer strategisk plassering av betalte budskap for å nå en definert målgruppe og oppnå konkrete forretningsmål. Dette kan være alt fra merkevarebygging til salgsfremmende tiltak..

Vi benytter oss av flere plattformer, inkludert Google Ads, sosiale medier som Facebook og Instagram, og programmatisk annonsering. Gjennom disse kanalene kan man målrette annonser basert på demografi, atferd og kjøpsintensjon. Målet er ikke bare å generere klikk, men å oppnå kvalifisert trafikk som fører til konverteringer. Datainnsamling og analyse er sentrale elementer, slik at man kan forstå ROI og justere kampanjer for optimal effektivitet

Betalt søk

Dette er annonser som vises i søkeresultater på søkemotorer som Google og Bing. Disse annonsene er ofte tekstbaserte og plasseres i forhold til spesifikke søkeord som potensielle kunder kan bruke. Målet er å kapre brukerens oppmerksomhet i det øyeblikket de aktivt søker etter et produkt, tjeneste eller informasjon.

Display-annonsering

Dette omfatter annonser som vises på nettsider, sosiale medier, og andre digitale plattformer i form av bilder, video, eller til og med interaktive elementer. Disse annonsene har ofte som mål å bygge merkevarebevissthet eller retargete brukere som tidligere har vist interesse for en tjeneste eller et produkt.

Digital annonsering inneholder flere områder

Våre eksperter vil gjøre analyse av din digitale virksomhet, synlighet og rangering for å se hvilke tiltak som bør gjennomføres. Noen av disse tiltak kan være:

mcminn trafikkanalyse

01. Søkemotor-annonsering

Betalte annonser i søkemotorer som Google Ads og Bing Ads, ofte knyttet til bestemte søkeord.

mcminn atferdsanalyse

02. Sosiale Medier Annonsering

Betalte kampanjer på plattformer som Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter, med fokus på målgruppens atferd og demografi.

mcminn conversion rate analysis

03. Display-annonsering

Bruk av visuelle annonser plassert på relevante nettsider, ofte gjennom ad nettverk som Google Display Network.

 

mcminn teknisk analyse

04. Video-annonsering

Annonser i videoformat, vanligvis plassert på plattformer som YouTube, Vimeo, eller innebygd i annet innhold.

mcminn innholdsanalyse

05. Innhold-sannonsering

Betalt eller sponset innhold som artikler, blogginnlegg eller native ads, som er utformet for å ligne organisk innhold.

 

mcminn UX/UI analyse

06. E-post-annonserinG

Målrettet og segmentert e-postmarkedsføring for å engasjere potensielle eller eksisterende kunder.

 

Mcminn målgruppe analyse

07. Remarketing /Retargeting

Teknikker for å målrette annonser til brukere som tidligere har besøkt nettstedet, men ikke konvertert.

Mcminn multikanal analyse

08. Programmatisk annonsering

ruk av automatiserte systemer og algoritmer for kjøp og plassering av annonser, basert på realtidsanalyse av data.

mcminn dataintegrasjon

09. Lokal annonsering

Annonser målrettet mot en spesifikk geografisk plassering eller lokalsamfunn, ofte gjennom bruk av geofencing eller lokal SEO.

VÅRE EKSPERTER

46614418_krister_2
Daglig leder & Seniorrådgiver

Krister Ross

Krister har jobbet med digital optimalisering og markedsføring i ca to tiår og har innehatt posisjoner som leder for både SEO og Analyse -avdelinger i flere av Norge største performance byråer.
I Mcminn jobber han med både analyse, søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering og strategi.

VEKSTPRODUKTER

Growth Performance

Kr 6900

Dette er pakken for de som kun trenger optimaliseringen omkring organisk og betalt annonsering og synlighet. 

 

  • Betalt annonsering (Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads ++)
  • Organisk synlighet (SEO)
  • Teknisk Optimalisering
  • Sporing
  • GDPR
  • Dashboard og Rapporter
  • Analyse 
Growth Pro

Kr 15000

Dette er pakken som inneholder det meste, unntatt nettside. 

  • Digital forretningsutvikling
  • Strategi
  • Betalt annonsering (Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads ++)
  • Organisk synlighet (SEO)
  • Konverteringsoptimalisering (CRO)
  • Innholdsoptimalisering
  • Teknisk Optimalisering
  • Vedlikehold
  • Sosiale Medier
  • Sporing
  • GDPR
  • Dashboard og Rapporter
  • Analyse 
Growth Machine

Kr 29900

Dette er pakken som inneholder alt, til og med oppsett, design og vedlikehold av nettside. 

  • Digital forretningsutvikling
  • Strategi
  • Nettside
  • Design
  • Betalt annonsering (Google Ads, Bing Ads, Facebook Ads ++)
  • Organisk synlighet (SEO)
  • Konverteringsoptimalisering (CRO)
  • Innholdsoptimalisering
  • Teknisk Optimalisering
  • Vedlikehold
  • Sosiale Medier
  • Sporing
  • GDPR
  • Dashboard og Rapporter
  • Analyse 

Ta kontakt