Om Mcminn
Historien om Mcminn
Hei, jeg heter Krister Ross, og jeg er grunnleggeren av Mcminn. Min reise startet i 1998 da jeg lagde min første hjemmeside. Dette utviklet seg til en lidenskap for teknologi og webutvikling, som ledet videre til min karriere innen digital markedsføring.
Jeg var heldig av å være en del av et tidlig fagområde, kalt webanalyse. Det har gitt meg priviligerte erfaringer som produktlanseringer hos Google i Mountain View, der Universal Analytics og Google Tag Manager ble presentert for verden. Det gjorde meg tidlig involvert i flere verktøy og prosesser, og var til og med i oversettelsen av Google Analytics til Norsk.
Gjennom årene har jeg hatt ledende roller hos noen av Norges største byråer og selskap, som Synlighet, Arena Data, Mediacom, Telia og Avensia. Jeg har spesialisert meg innen webanalyse, SEO, konverteringsoptimalisering og digital markedsføringsoptimalisering og har holdt mange foredrag og kurs på disse områdene.
Jeg har hatt gleden av å jobbe med en rekke fine kunder som DNVGL, Statens Vegvesen, Santander Consumer, Oslo kommune, Storebrand, Politidirektoratet, IKEA og Volkswagen bare for å nevne noen utvalgte.
Mcminn ble født ut av et ønske om å bruke smart og effektiv teknologi for å gjøre det vanskelige enklere og det utydelige tydeligere. Jeg ønsket å skape et byrå som var bygget på transparens, åpenhet, og vitenskapelige metoder som testing og eksperimentering. Jeg så behovet for et byrå som kunne gi bedrifter klare og forståelige markedsføringsstrategier uten å bruke stammespråk og kompliserte forklaringer.
Mcminn har også eget verktøy, som gir enkel oversikt over data uten å sende informasjon til tredjeparter. Vi er stolte av å tilby klare og forståelig digital markedsføring som gir målbare resultater og kostnadsbesparelser.
Takk for at du tok deg tid til å lære mer om Mcminn. Jeg ser frem til å jobbe sammen med deg!
Mvh
Krister Ross
Enkle og tydelige fokusområder
I alt vi gjør, så vil en eller flere av disse fokusområdene være målet. Derfor
Øke Inntjening
Redusere Kostnader
Forbedre kundetilfredshet
Møt Fagnerdene
Vi er stolte og lidenskapelige fagnerder som har et brennende ønske om å hjelpe.
Krister Ross
Karl Johan Svendsen
Partnerbedrifter
Fagnerder
AI, SEO, CRO, Analyse
Effektiv markedsføring
Dagens markedsføring handler mye om teknologi, psykologi og automatisering.
Derfor har Mcminn gjort det til sin kjernevirksomhet å benytte ny teknologi, automatisering, maskinglæring og kunstig intelligens, innen dagens digitale markedsføring. Med bruk av vitenskapelig fremgangsmetode der data og statistikk har fått en enda større fokus, kalles vekstmarkedsføring og fokuserer på vekstområder for våre kunder.
Samtidig gjør vi det vår oppgave å gjøre det enkelt for våre kunder. Enkelthet, tydelighet og effektivitet er noen stikkord for vår ambisjon som leverandør av markedsføringstjenester.