Skip to content

Om Mcminn

Hei, jeg heter Krister Ross, og jeg er grunnleggeren av Mcminn. Min reise startet i 1998 da jeg lagde min første hjemmeside. Dette utviklet seg til en lidenskap for teknologi og webutvikling, som ledet videre til min karriere innen digital markedsføring. 

Jeg var heldig av å være en del av et tidlig fagområde, kalt webanalyse. Det har gitt meg priviligerte erfaringer som produktlanseringer hos Google i Mountain View, der Universal Analytics og Google Tag Manager ble presentert for verden. Det gjorde meg tidlig involvert i flere verktøy og prosesser, og var til og med i oversettelsen av Google Analytics til Norsk. 

Gjennom årene har jeg hatt ledende roller hos noen av Norges største byråer og selskap, som Synlighet, Arena Data, Mediacom,  Telia og Avensia. Jeg har spesialisert meg innen webanalyse, SEO, konverteringsoptimalisering og digital markedsføringsoptimalisering og har holdt mange foredrag og kurs på disse områdene. 

Jeg har hatt gleden av å jobbe med en rekke fine kunder som DNVGL, Statens Vegvesen, Santander Consumer,  Oslo kommune, Storebrand, Politidirektoratet, IKEA, Volkswagen og TINE,  bare for å nevne noen utvalgte.

 

 

11103222_10152949090712781_2051633016411390759_o
Mc Minn Logo-02

Mcminn ble født ut av et ønske om å bruke smart og effektiv teknologi for å gjøre det vanskelige enklere og det utydelige tydeligere. Jeg ønsket å skape et byrå som var bygget på transparens, åpenhet, og vitenskapelige metoder som testing og eksperimentering. Jeg så behovet for et byrå som kunne gi bedrifter klare og forståelige markedsføringsstrategier uten å bruke stammespråk og kompliserte forklaringer.

Mcminn har også eget verktøy, som gir enkel oversikt over data uten å sende informasjon til tredjeparter. Vi er stolte av å tilby klare og forståelig digital markedsføring som gir målbare resultater og kostnadsbesparelser. 

Takk for at du tok deg tid til å lære mer om Mcminn. Jeg ser frem til å jobbe sammen med deg!

Mvh
Krister Ross
Krister Ross - white signature

 

Øke Inntjening
Vi jobber for at du får mer igjen for de aktiviteter og tiltak som gjennomføres.
Redusere Kostnader
Vi jobber for å redusere kostnadene på de aktiviteter og tiltak som gjennomføres.
Forbedre kundetilfredshet
Vi jobber for at dine kunder er tilfredse etter de aktiviteter og tiltak som gjennomføres.
Hvem er vi?

Møt Fagnerdene

Vi er stolte og lidenskapelige fagnerder som har et brennende ønske om å hjelpe.

Krister_epicenter
Krister Ross
Daglig leder
Krister har jobbet lenge med digital analyse, søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering og generell digital optimalisering for både små og store selskaper i snart 20 år.
karl johan svendsen
Karl Johan Svendsen
Partner
Karl har bred kompetanse innen forretningsutvikling, prosjektledelse, kompetanse innen forhandling og kontraktstyring, samt internasjonal arbeidserfaring og nettverk.
Mc Minn Logo-01
Partnerbedrifter
Vi jobber tett med partrnerbedrifter også, som fotograf/videograf og tekstforfatter.

Fagnerder

Vårt ønske er å gjøre det bedre for kunden, der kunden trenger det, når kunden trenger det og hvor kunden trenger det. Det betyr maksimal uttnyttelse av ressurser til rådighet.
pexels-thirdman-8485873

AI, SEO, CRO, Analyse

Effektiv markedsføring

Dagens markedsføring handler mye om teknologi, psykologi og automatisering.

Derfor har Mcminn gjort det til sin kjernevirksomhet å benytte ny teknologi, automatisering, maskinglæring og kunstig intelligens, innen dagens digitale markedsføring. Med bruk av vitenskapelig fremgangsmetode der data og statistikk har fått en enda større fokus, kalles vekstmarkedsføring og fokuserer på vekstområder for våre kunder.

Samtidig gjør vi det vår oppgave å gjøre det enkelt for våre kunder. Enkelthet, tydelighet og effektivitet er noen stikkord for vår ambisjon som leverandør av markedsføringstjenester.