Forstå data, juster tiltakene, øk inntektene
Webanalyse gir bedrifter innsikt i hvordan brukerne interagerer med deres nettsider. Ved å analysere data kan vi forstå brukeratferd, identifisere forbedringsområder, og optimalisere nettsiden for bedre resultater. Webnalyse er kjernen i alt vi gjør.
Our Client
Work Room Company
What We Did
Branding, Website
Release Date
September 2021
Authors
John Doe, Lex Luthor
Hva er Webanalyse?
Målet med webanalyse er å forstå hvordan brukerne interagerer med nettsiden, identifisere muligheter for forbedring, optimalisere brukeropplevelsen, og informere beslutninger som kan øke konverteringer og forretningsresultater.
Dette innebærer bruk av ulike verktøy og teknikker for å spore og analysere besøkendes handlinger, som klikk, sidevisninger, tid brukt på siden, og konverteringer.
Analyse er grunnlaget for alt vi gjør.
Webanalyse er kjernen i alt vi gjør, fordi det gir oss innsikten vi trenger for å forstå brukeratferd, optimalisere nettsider og ta beslutninger basert på data i stedet for magefølelse og synsing.
Hvordan kan Mcminn hjelpe deg webanalyse?
Vi hjelper deg med å analysere din data, samt sørge for at det ligger riktig sporing på ditt nettsted og kampanjer, samt at det er i tråd med GDPR (lover og regler) for sporing i Norge og Europa.
For å gjøre dette mest effektivt for våre kunder, så benytter vi oss av vår egendefinerte metode:
01.
Revisjon
Vi undersøker og analyserer dagens nettsted, kampanjer, annonser og markedsføring.
02.
Plan
Vi lager en plan for hvordan vi kan gjøre det bedre nå og over tid. Vi kaller denne planen en digital strategi.
03.
Implementering
Vi setter denne planen ut i livet.
04.
Optimalisering
Vi justerer og forbedrer kontinuerlig for å oppnå best mulig resultater.
Trafikkanalyse er måling av hvor trafikken til nettstedet kommer fra og hvordan disse presterer.
Atferdsanalyse gir oss innsikt om hvordan brukerne interagerer med ditt nettsted som hvilke sider de har besøkt, antall sidevisninger og tid brukt på sidene, for å nevne noen få.
Webanalyse for netthandel, handler om å analysere bruksatferd i tillegg til kjøpsatferd.
Våre Analysetjenester
- Oppsett av Google Analytics 4
- Oppsett av Google Tag Manager
- Trafikkanalyse
- Brukeratferdanalyse
- Konverteringsanalyse
- Målsporing og KPI overvåking
- Produktanalyse
- Traktanalyse
- Handlekurvanalyse
- Kohortanalyse
- AB testing og multivariat testing
- Kundereiseanalyse
- Konkurrentanalyse
- Annonseanalyse
- Landingssideanalyse
- Innholdsanalyse
- SEO analyse
- Prediktiv analyse
- Analyse med maskinlæring
- Analyse med kunstig intelligens
- Kundelojalitetsanalyse
- Kanalovervåking og analyse
- Brukerundersøkelser og feedbackanalyse
- med mer..