Bli synlig
med SEO på nett.
Søkemotoroptimalisering er viktig for alle nettsteder med ønske om flere besøk og flere kunder. SEO fungerer godt alene, men best med flere kanaler som betalt søk og sosiale medier.
Ønsker du mer trafikk? Flere besøk og flere kunder? Ta kontakt!
Hva er søkemotor-optimalisering?
Søkemotoroptimalisering (forkortet SEO) handler om å gjøre innhold, tjenester og produkter lettere tilgjengelig for brukere som søker etter dem i søkemotorene.
Ved bedre rangering på dine tjenester, produkter og innhold så vil du oppleve økt relevant trafikk fra søkemotorene som igjen leder til økt fortjeneste.
For veldig mange brukere, er det nettopp i søkemotorene at kundereisen starter. Det er derfor viktig å være tilstede der kunden er, når kunden trenger det og det starter med søkemotoroptimalisering.
Analyse
Vi gjør som regel en analyse for å kartlegge hva kunden har behov for, for deretter å lage en plan for optimalisering, der nedfallsfrukten gjøres først for "quick wins".
Strategi
SEO er et langsiktig arbeid, hvor det er viktig å jobbe dedikert over tid for å drive resultater. Her er det viktig å jobbe prioritert med det som er viktigst. Det hjelper vi deg med.
SEO inneholder flere fagområder
Våre eksperter vil gjøre analyse av din digitale virksomhet, synlighet og rangering for å se hvilke tiltak som bør gjennomføres. Noen av disse tiltak kan være:
01. Teknisk SEO
Dette inkluderer alle tekniske aspekter av nettstedsoptimalisering, for eksempel hastighetsoptimalisering, indekseringsvennlige nettstedsstrukturer, bruk av riktige HTML-elementer, løsning av feil og problemer på nettstedet og implementering av riktig kodelinje.

02. ON-Page SEO
Dette fokuserer på optimalisering av individuelle nettsider på ditt nettsted for å forbedre synligheten. Det inkluderer optimal bruk av søkeord i tittel, meta-beskrivelser, overskrifter, innhold og bilder, samt intern lenking og brukervennlighet.

03. OFF-Page SEO
Dette dreier seg om å bygge et sterkt nettverk av kvalitetslenker til nettstedet ditt. Dette inkluderer også omdømmebygging og offentlig omtale på andre nettsteder og plattformer.

04. Lokal SEO
For bedrifter som ønsker å målrette mot lokale målgrupper. Dette innebærer å optimalisere for lokale søk, opprettholde nøyaktige oppføringer på karttjenester som Google Maps og Google My Business, og å oppmuntre til kundeomtaler.

05. Mobil SEO
Optimalisering for mobilbrukere, inkludert responsivt design, raske sider og en god brukeropplevelse på mobile enheter. Det meste av tiden vi er på internett gjøres via mobilen.

06. Innholds-optimalisering
Dette fokuserer på å skape høykvalitetsinnhold som både engasjerer brukere og er søkeordoptimalisert. Innholdet på nettsiden bør hele tiden jobbes med.

07. E-handel SEO
Spesifikt for nettbutikker og inkluderer optimalisering av produktsider, kategoriorganisering, vurdering av produktets ytelse og mer

08. KOnkurranse-optimalisering
Overvåking av konkurrentenes SEO-strategier og rangeringer for å tilpasse din egen tilnærming.

09. PR & Omdømme
Et godt omdømme, som bygges gjennom effektiv PR, kan føre til at flere mennesker søker etter og linker til nettstedet ditt. Dette bidrar til å bygge nettstedets autoritet i søkemotorer.
VÅRE EKSPERTER

Krister Ross
I Mcminn jobber han med både analyse, søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering og strategi.