Skip to content

Skalér suksessen
med performance optimalisering.

Alt kan optimaliseres. Mcminn er spesialister på å få mer ut av eksisterende markedsføring og kampanjer gjennom performance optimalisering.

Ønsker du bedre effekt og resultater fra din eksisterende markedsføring?
Ta kontakt!

Hva er performance optimalisering?

Vi forbedrer det du allerede har av digital markedsføring, kjøpstrakt, kundereise osv.
Bruk oss i tillegg til eksisterende byrå.

Performance Optimalisering er en systematisk tilnærming til å forbedre effektiviteten og avkastningen på din digitale tilstedeværelse. Dette inkluderer alt fra nettstedets ytelse, brukeropplevelse, søkemotorrangering til digital annonsering og kundekonvertering.

Hvorfor Velge Performance Optimalisering?

  • Økt ROI: Få mer ut av hvert krone brukt på digital markedsføring.
  • Bedre brukeropplevelse: Forbedre nettstedet for høyere engasjement og konvertering.
  • Data-drevet: Ta beslutninger basert på innsikt, ikke gjetning.

 

Når Er Performance Optimalisering Lurt?

  • Ved nyetablering: Optimaliser fra starten for å unngå dyre feil.
  • Vekstfaser: Skalér opp virksomheten på en kostnadseffektiv måte.
  • Revitalisering: Oppdater og optimaliser eksisterende digitale eiendeler.
  • Når konverteringsraten er lav: Hvis besøkende på nettstedet ditt ikke fullfører målhandlinger som kjøp eller registrering, er det et klart tegn på at optimalisering er nødvendig.

  • Under en skalaendring i virksomheten: Om du ekspanderer eller krymper, bør digitale prosesser evalueres og justeres tilsvarende.

  • Når du introduserer nye produkter eller tjenester: For å maksimere synlighet og salg er det viktig å oppdatere og optimalisere den digitale markedsstrategien.

  • Hvis kundeservicen er ineffektiv: Digitale verktøy som chatbots eller automatiserte kundeserviceportaler kan betydelig forbedre effektiviteten.

  • Høy kundetrafikk, men lav kundelojalitet: Hvis du har mange besøkende, men få gjentakende kunder, kan en optimalisert kundereise og personalisering være løsningen.

  • Når markedsbudsjettet er begrenset: Digital optimalisering kan hjelpe deg med å bruke hvert krone mer effektivt.

  • Ved store sesongmessige svingninger: Optimalisering av annonsekampanjer og lagerbeholdning for å møte sesongmessige trender kan være kritisk for suksess.

  • Når SEO-ranking er lav: En oppdatert og optimalisert nettside kan forbedre søkemotorrankingen og dermed online synligheten.

  • For å møte endret forbrukeradferd: I raskt skiftende digitale landskap, må du kunne tilpasse deg nye måter forbrukerne interagerer med merkevarer og utfører transaksjoner.

  • Ved negativ kunde- eller brukerfeedback: Dersom du mottar tilbakemeldinger som indikerer utilfredshet, er dette et klart tegn på at optimalisering er nødvendig.

Hva kan en gjøre med performance optimalisering?

mcminn trafikkanalyse

01. Øke Trafikk

Tiltrekke mer relevant trafikk gjennom forbedret SEO og annonsering.

mcminn atferdsanalyse

02. Bedre konvertering

Optimalisere landingssider for høyere engasjement og salg.

mcminn conversion rate analysis

03. Redusere kostnad

Identifisere og eliminere ineffektive annonser og taktikker.

 

mcminn teknisk analyse

04. Øke kundelojalitet

Ved å forbedre brukeropplevelsen og tilby målrettet innhold, kan du øke kundetilfredshet og lojalitet

maksimere annonseeffektivitet

05. Maksimere annonseeffektivitet

Forstå hvilke annonser som gir best ROI og juster budsjettet deretter.

 

forbedret mobilopplevelse

06. Forbedre mobilopplevelse

Optimalisere nettstedet for mobile enheter for å fange opp en større andel av trafikken.

 

optimalisere salgstrakt

07. Optimalisere salgstrakt

Finjustere alle trinn i salgstrakten, fra oppmerksomhet til konvertering, for å maksimere effektiviteten.

bedre kundeservice

08. Bedre kundeservice

Bruk analyseverktøy for å forbedre kundeservice gjennom chatbots, FAQ-seksjoner, og andre kundeserviceløsninger.

 

bedre innholdsstrategi

09. Bedre Innholdsstrategi

Innholdsstrategi er en levende strategi, på grunn av brukernes atferd, trender og interesser. 

 

optimalisere annonser

10. Optimalisere Annonser

Vi går gjennom dine annonser for å optimalisere disse. 

optimalisere landingssider

11. Optimalisere landingssider

Vi analyserer og gjennomgår dine landingssider for å både gjøre de mer relevante for søk og annonser, samt tydeligere i budskap mot konvertering.

 

forbedret kundeopplevelse

12. Forbedret kundeopplevelse

Økt kundetilfredshet er en av de store pillarene som på mange måter er med på å forbedre virksomheten over lang tid.

 

VÅRE EKSPERTER

46614418_krister_2
Daglig leder & Seniorrådgiver

Krister Ross

Krister har jobbet med digital optimalisering og markedsføring i ca to tiår og har innehatt posisjoner som leder for både SEO og Analyse -avdelinger i flere av Norge største performance byråer.
I Mcminn jobber han med både analyse, søkemotoroptimalisering, konverteringsoptimalisering og strategi.

Se våre produkter her

Ta kontakt