Ja, nå har sommeren kommet. Skuldrene senkes litt og vi gjør oss klare for å ta sommerferie.
Når andre senker skuldrene, så hever vi dem i McMinn. Sommeren er en fin periode for å gjøre mer med eget selskap for å skape en bedre strategi, få gjort de ting som har ligget i «backlog» en stund, samt forberede det som kommer etter sommeren, nemlig høsten.
For mange er høsten den store fine Grand Finale, der omsetning økes, profitt økes og arbeidsmengde økes.
Du har høstferie, black friday, cyber monday, halloween, jul og mye annet som skjer. Har du forberedt dette? Eller tar du dette når du kommer tilbake på arbeidsplassen i august?
Det er lurt å starte forberedelsene tidlig.
Koronasituasjonen har krevd annerledes tilnærming til markedsaktiviteter og en av dem vi har sett få mye oppmerksomhet i det siste, er SEO.
Når mange fokuserer på SEO, så tilspisser konkurransen seg. Det knives om de gode posisjonene og det letes etter de ukjente gode søkefrasene som andre kanskje ikke har oppdaget enda.
Det gjøres taktisk og strategisk SEO arbeid og vær i forkant, før dine konkurrenter får en tjuvstart på posisjonene og trafikken.
SEO er viktig nå enn noen gang tidligere, da du trenger å sørge for at ditt nettsted både lever opp til brukernes forvetninger, men også opp mot dine konkurrenters innsats i å være den foretrukne bedrift og leverandør.
Vi anbefaler:
Vi ser fra våre analyser fra tidligere sommere at atferden endrer seg. Bedrifter som har hatt majoriteten av sine besøk via desktop, vil kanskje oppleve å få majoriteten av besøkene via mobile enheter.
Dette fordrer å sørge for at nettstedet håndterer mobil på en god måte, og sørger for at brukerne får så god brukeropplevelse som overhodet mulig.
Core Web Vitals er nylig tatt med som en del av rangeringsgrunnlaget til nettsteder. Dette er en ny del av algoritmen til Google, der selve brukeropplevelsen vil få større påvirkning i rangering av nettsider.
Kundene får tilbake på skatten. De får utbetalt feriepenger, og pengene sitter løsere enn i kalde trange tider.
Vi ser fra statistikkene at vi kjøper dyrere ting på sommeren og vi liker å gjøre strategiske langsiktige investeringer på sommeren.
Sesongaktiviteter
Vi skal ikke glemme sesongaktivitetene for sommeren. Vi er mer ute. Vi er på stranda og vi er i hagen. Vi søker situasjoner der vi kan kose oss og slappe av.
Det betyr muligheter for bedrifter som tilbyr varer og tjenester innen disse sesongene.
Mange bedrifter benytter sommeren til å spare litt inn på markedsføringen, ved å redusere budsjett, antall kampanjer og bruk av markedsføringspenger.
Kanskje du heller bør fokusere mer spisset markedsføring, istedet for å skru ned?
Vi hjelper deg med å både redusere kostnader der det er hensiktsmessig, men også å øke trafikk og konverteringer der det er mulighet for det.
Vi analyserer ståstedet ditt, kartlegger behovene dine, identifiserer målgrupper og atferder tilknyttet produktene og tjeneste du leverer.
På den måten kan vi på en datadrevet måte, optimalisere både sommer og høst.