I Google Analytics 4 er det introdusert flere nye målenheter og dimensjoner. Disse er introdusert for å gi større innsikt og forståelse omkring brukerengasjement og nettstedsytelse. Her er noen av de nye måltallene i GA4 med forklaringer.
Engaged Sessions:
Average Engagement Time per Session:
Engagement Rate:
Disse nye måltallene erstatter tidligere måltall som gjennomsnittlig øktvarighet, sider/økter, og avvisningsrate i Universal Analytics (UA)1.
I tillegg har GA4 introdusert prediktive måltall som gir innsikt i fremtidige brukeradferd. Eksempler inkluderer:
Purchase Probability:
Churn Rate:
Predicted Revenue:
For å bruke disse nye måltallene, kan du utforske dem i rapporteringsgrensesnittet i GA4, eller hente dem via Google Analytics Data API. Du kan også benytte GA4 Dimensions & Metrics Explorer for å se en liste og beskrivelse av alle tilgjengelige måltall og dimensjoner i GA43.
Det er også en nyttig "Cheat Sheet" tilgjengelig som gir praktisk informasjon om alle GA4 måltall og dimensjoner, og tilgjengeligheten av dem i DataStudio, API, Explorer, Tilpassede rapporter, Publikum, RealTime, Filtre, Sammenligninger, Underobjekter osv4.